Handels og returbetingelser

Blue Mountains handelsbetingelser af 5 Januar 2023

1. Generelle oplysninger om Blue Mountain Soapery 

Blue Mountain Sæbeværksted
Skovvej 27
6830 Nr.Nebel
Danmark
CVR 34287716

Lager Adresse: 
Strømmen 38
8960 Randers SØ
Danmark 

Kontakt kundeservice 

Mail: info@blue-mountain.dk

 

Betaling

På www.bluemountain.dk er der disse følgende betalings muligheder:
Visa, Maestro, Mastercard, Google pay, Apple pay og shopify pay

Der vil ikke blive pålagt nogle gebyrer på betalingskortet. I takt med at betalingen gennemføres, vil dine betalingsoplysninger blive gemt indtil de enkelte betalingstransaktioner er gået igennem.

Dine betalings og kort oplysninger gemmes hos Blue Mountains valgte PCI (Payment Card Industry - Data Security Standard) certificerede samarbejdspartner. Oplysningerne opbevares derfor i et sikkert PCI-certificeret miljø, som lever op til internationale sikkerhedsstandarder, indtil betalingstransaktionerne er gennemført. Når du anvender et betalingskort på bluemountain.dk, er det kun vores - Blue Mountains PCI certificerede samarbejdspartner – og ikke Blue Mountain – som får adgang til dine kort oplysninger. Behandling af dine kortoplysninger er derfor alene en sag mellem dig og vores’ PCI certificerede samarbejdspartner, selvom det sker, mens du benytter www.bluemountain.dk

Vi trækker først pengene fra din konto, når vi afsendt din ordre til din adresse.

HVORFOR SKAL JEG BENYTTE MIT NEMID NÅR JEG BETALER HOS JER? 

Både Dankort, VISA og Mastercard har i dag en sikkerhedsløsning, som gør nethandel mere sikker både for dig som kunde, og os som forretning. Den fælles betegnelse for disse sikkerhedsløsninger er 3-D Secure. Visas køsning hedder "Visa Secure", Mastarcards løsning hedder "Mastarcard Identity Check" og Dankorts løsning hedder "Dankort Secured By Nets".

Alle danskudstedte betalingskort kan anvendes i sikkerhedsløsning, og blev i januar 2021 et krav fra EU. Du kan blive bedt om at godkende din betaling med 3-D Secure ved alle køb på internettet, uanset størrelse på beløbet du handler for. 

Læs mere på Nets' hjemmeside her: www.nets.eu/dk-da/

Levering

Vi tilbyder disse leverandører: GLS. 

Når du bestiller på Bluemountain.dk er din levering gratis ved levering i Danmark 

Den forventede leveringstid kan være varierende i belastende tidsmæssige perioder (Cyber monday, Black Friday, Jul). Du kan altid se den forventede leveringstid under "Levering" ved den valgte vare. Der vil som udgangspunkt gå mellem 2 og 5 hverdage. Hvis varen ikke er blevet leveret i enten privat regi eller i en postbox/posthus/udleveringssted vil vi råde dig til at skrive en mail til os på info@blue-mountain.dk - med ordre nummer så vi kan identificere pakken. Bemærk at der kan gå op til 24 timer før du får en tilbagemelding på e-mail. Vi bestræber os dog på, at svare så hurtigt som muligt. 

Der leveres ikke til Grønland eller Færøerne, medmindre andet er aftalt medos 

Fortrydelsesret 

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@blue-mountain.dk

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering 

Du kan returnere din pakke i op til 31 dage efter modtagelse, så længe forseglingen ikke er blevet brudt efter leveringen. Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.

Stil venligst alle spørgsmål før du køber, da alt salg er endeligt.

Har du derimod fortrudt dit køb før vi sender ordrebekræftelsen eller før vi afsender ordren, kan du skynde dig at skrive til info@blue-mountain.dk

Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes: 

Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg, 


Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:

Strømmen 38

8960, Randers SØ

Danmark

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale - skriv til os på info@blue-mountain.dk

Reklamationsret

Købelovens mangelsregler finder anvendelse på varekøb.

Når du handler på Bluemountain.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret, hvis der er mangler ved din vare. Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Der er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden dårlig håndtering / adfærd.

Hvordan reklamerer jeg? 

Ønsker du at reklamere over et produkt, skal du kontakte info@blue-mountain.dk - Send os gerne et billede af produktet sammen med beskrivelsen af fejlen. Bliver din reklamation godkendt, så sender vi dig et returlabel, så du kan returnere produktet uden omkostninger for dig.

Varen sendes til:

Strømmen 38
8960 Randers SØ
Danmark

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os

Når du skal til at returnere en vare skal du oplyse os om hvad problemet er. Gerne så detaljeret som muligt.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til vores kundeservice -

info@blue-mountain.dk

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning sammen, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.

Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@blue-mountain.dk

 

Persondatapolitik 

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. 

Vi videregiver alle dine informationer til GLS, i forbindelse med forsendelse af din pakke. 

Personoplysningerne registreres hos Blue Mountain og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@blue-mountain.dk