Miljøvenlig virksomhed

Økologisk hudpleje

Blåbjerg Klitplantage

Lokalt sæbeværksted

Du får hurtig levering

Og den bedste service

Support

De mest stillede spørgsmål og svar

Alle vores produkter bliver håndlavet med naturlige ingredienser af højeste kvalitet.

Olierne er certificerede økologiske og opskrifterne er inspireret af den vilde natur omkring sæbeværkstedet.

Vi tilføjer kun æteriske olier som duftstoffer, som f.eks. rosmarin eller lavendel. Mange af vores produkter er helt uden tilsat duft, til jer med sensitiv hud.

Læs mere under hvert produkt eller kontakt os meget gerne for spørgsmål til vores produkter.

Nej, vores produkter er 100% fri for sulfater, parabener, mikroplast, PEG og silikone. 

Mange af vores produkter er helt uden essentielle olier og vi bruger aldrig parfume.

Find alle vores duftfrie produkter i webshoppen.

Gør din sæbebar våd og gnub den rundt i dine hænder, så de gode olier og ingredienser bliver fordelt jævnt i håndfladerne.

Alle vores sæbebarer kan anvendes på både krop og hænder, imens nogle er specielt formuleret til ansigt og hår.

Vores produkter er meget drøje i brug og du skal som regel bruge mindre, end du regner med.

Det er vigtigt, at du lader din sæbebar ligge til tørring mellem brug.

Til formålet har vi også håndlavede sæbeskåle, som du finder under Tilbehør på vores webshop.

Alt vores emballage er fremstillet med henblik på at belaste naturen mindst muligt.

Når du modtager en pakke fra os, så er den fyldt med kassefyld, som passer på dine varer under transport.

Indpakningen til vores sæber er lavet af et mix af bomuld og hørposer eller af biologisk nedbrydelig genbrugspapir og cellofan. 

 

Alt vores emballage er fremstillet med henblik på at belaste naturen mindst muligt.

Når du modtager en pakke fra os kan kassen være genbrugt og den fyldt med kassefyld, som passer på dine varer under transport. Vores innovative kassefyld er danskproduceret og fremstillet af biologisk materiale.

Produktet er fremstillet af majsgranulat – et restprodukt af majs. Således minimeres spild under produktionen, så vi kan skåne miljøet .  

Biofyldet bliver til skum ved hjælp af vanddamp. Der benyttes ingen kemikalier i produktionen. Vi har valgt løsningen for at formindske spild samt overproduktion af affald, når du modtager vores biofyld.

Vores biologiske kassefyld er stødabsorberende og består af små “skumfiduser” af skum, som beskytter varerne effektivt og sikkert.          

Du kan med god samvittighed genbruge eller bortskaffe alt vores emballage ved at smide det i papiraffald, i skraldespanden eller på kompostbunken.

OBS: Biofyldet kan klare op til 90 % luftfugtighed. Det opløses, hvis det kommer i direkte kontakt med væske.

  kan

Vores flade gaveposer af 100% genbrugspapir er biologisk nedbrydelige, og så er poserne trykt med vandbaseret tryk. 

De lidt rustikke og brune etiketter med vores logo på, er også af 100% genbrugspapir.

Vores bæredygtige gavebånd fremstillet af genbrugte plastikflasker fra læskedrikke.

Flaskerne er indsamlet i Taiwan, hvor forureningen af plastic i naturen er høj. Plasten er smeltet og omdannet til fine tråde som samles op på kæmpe spoler og sejles til gavebåndsfabrikken. Her bliver trådende vævet til gavebånd, som fuldstændigt ligner det almindelige ribbede gavebånd, helt som du kender det.

Ja, vores emballage er lokalt fremstillet, der formindsker CO² og er desuden 100% miljøvenligt og bionedbrydeligt.

F.eks. er de hvide “skumfiduser” i kassen ikke plastik. Fyldet er et økologisk og bionedbrydeligt naturprodukt, som bliver opløst når det kommer i kontakt med vand.

Du kan med god samvittighed genbruge eller bortskaffe alt vores emballage ved at smide det i papiraffald, i skraldespanden eller på kompostbunken.

Vi tilbyder dig forskellige måder at modtage din pakke på.

Du kan både vælge at få dine varer sendt til hoveddøren eller den nærmeste pakkeshop.

Så snart vi har overleveret den til en fragtmand, går der ca. 1-3 hverdage til du modtager din pakke.

Vi pakker og sender din bestilling hurtigst muligt.

Ja, det kan du tro!

Ønsker du at afhente din pakke, står vores søde skovnissepakker Marianne på Bolkærvej 24, 6830 Nr. Nebel.

Bestil din pakke med gratis afhentning, når du går til kassen for at betale for dine varer.

Du modtager en mail eller SMS, når den er klar til afhentning.

Når du handler via bluemountain.dk skal du igennem 5 trin:

  1. Find den eller de varer du ønsker i shoppen, læg dem i kurven og gå herefter til kassen.
  2. Tjek at det er de korrekte varer og antal, der er i kurven.
  3. Fortsæt og indtast dine kontaktoplysninger.
  4. Fortsæt og vælg betalings- og leveringsmetode.
  5. Fortsæt og tryk godkend. Herefter betaler du for din bestilling, hvis alt ser rigtigt ud.

God shopping 🙂

På bluemountain.dk kan der betales med Dankort, Visa-Dankort, Visa, Visa-Electron, Mastercard, Mastercard-Debet, Maestro og JCB og MobilePay.

Data du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort er krypterede (SSL), og det er således kun PBS, der kan læse dem. Hverken Blue Mountain Soapery eller andre har mulighed for at læse dine data.

Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes fra Blue Mountain Soapery. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.

Ja, når du har bestilt og betalt for dine varer, modtager du automatisk en bekræftelse af ordren på e-mail, hvori det fremgår hvilke varer, du har bestilt.

Hvis du ønsker at modtage en kopi af din ordrebekræftelse eller faktura, kan du kontakte Blue Mountain Soapery via vores kontaktformular. Angiv dit navn og ordrenummer ved henvendelse. Vi medsender ikke papirfaktura, men fremsender pr. e-mail.

Vi anbefaler, at du gemmer din bekræftelse. Bestiller du på øvrige kontaktformer, bekræftes ordren ikke. 

Alle priser er angivet som vejledende udsalgspris i danske kroner (DKK) og er inklusive 25% dansk moms.

Alle eventuelle leveringsgebyrer og betalingsgebyrer ved forsendelse i Danmark bliver oplyst inden accept af køb.

Ja, vi har selvfølgelig andre priser til forhandlere. Du kan meget let ansøge, om at blive forhandler af vores produkter.

Opret dig først som kunde, udfyld forhandlerblanketten og du bliver tildelt adgang til at købe med forhandlerpriser.

Næste gang du så logger ind, vises vores engrospriser, hvor du kan tilføje produkter til kurven til en særlig forhandlerpris. 

Læs mere og ansøg her: 

Ja, det kan du tro. Ved ændring af køb efter ordreafgivelse kan du ændre ordren ved at kontakte Blue Mountain Soapery på info@blue-mountain.dk.

Vi vil derefter hjælpe dig med at ændre din ordre, men KUN hvis ordren endnu ikke er afsendt fra vores lager.

Er ordren allerede afsendt, har du 14 dages returret.

Ja, selvfølgelig.

Du har altid 14 dages fortrydelsesret når du handler på bluemountain.dk. Fortrydelsesretten løber fra den dag, hvor du har modtaget din vare.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse, give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives via e-mail info@blue-mountian.dk. I din meddelelse skal du tydeligt gøre opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Varerne skal vare ubeskadiget og i uåbnet emballage.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte at modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal selv afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Returvarer sendes til:
Blue Mountain Soapery
Bolkærvej 24
6830 Nr. Nebel

eller den kan afleveres personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i uåbnet, original emballage.

 

Nej, følgende varer er undtaget fortrydelsesretten:

  • Forseglede varer, som af hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returnerede, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen. Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.
  • Varer produceret eller bestilt hjem fra anden leverandør specielt til dig.

Du hæfter kun for en eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber, og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har betalt til os for varen, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger på varen modtaget fra dig. Vi gennemfører tilbagebetalingen med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Tilbagebetalingen finder sted senest 7 dage efter at vi har modtaget varen retur. Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen retur, medmindre der fremlægges dokumentation for at have returneret den. Det er ikke et krav, men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken. Eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, kundenummer, bankoplysninger og kopi af evt. forudgående korrespondance. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Iflg. dansk lovgivning, skal vi yde 24 måneders reklamationsret, så hvis du ønsker at gøre reklamationsretten gældende, er der fire kriterier, der skal være opfyldt:

Det er under 2 år siden, at varen blev købt
Reklamationsretten gælder fra du har købt varen og 2 år frem. Hvis det er mere end 2 år siden, at varen blev købt, kan du ikke gøre reklamationsretten gældende.

Du skal være forbruger
Reklamationsretten i købeloven gælder kun for forbrugere. En forbruger er defineret som en person, der handler som en privat person og altså ikke som en del af sit arbejde.

Manglen var til stede på købstidspunktet
Fejlen eller manglen ved varen skal være til stede på købstidspunktet. Det betyder ikke nødvendigvis, at du skal have set fejlen/manglen, da du købte varen, men blot at det ikke er på grund af din brug, at varen er gået i stykker.

Du har reageret i tide
Du mister reklamationsretten, hvis du forholder dig passiv. Det betyder, at du skal klage umiddelbart efter, at du har opdaget fejlen eller manglen. Hvis du klager (reklamere) indenfor 2 måneder efter at du opdagede fejlen/manglen, vil det som udgangspunkt altid anses for godt nok.

 

Når du besøger vores website indsamles der oplysninger om dig, som bruges til at tilpasse og forbedre vores hjemmeside og udvalg.

Hvis du ikke ønsker, at der indsamles sådanne oplysninger, bør du slette dine cookies og undlade videre brug af websitet. Nedenfor har vi uddybet, hvilke informationer der indsamles, deres formål og hvilke tredjeparter, der har adgang til dem.

Personoplysninger er alle slags informationer, der i et eller andet omfang kan henføres til dig. Når du benytter vores website, indsamler og behandler vi en række sådanne informationer. Det sker f.eks. ved almindelig tilgang af indhold, hvis du registrerer dig som bruger eller abonnent, samt øvrig brug af services, eller hvis du foretager indberetning af aflæsninger via websitet.

Vi indsamler og behandler typisk følgende typer af oplysninger: Et unikt ID og tekniske oplysninger om din computer, tablet eller mobiltelefon, dit IP-nummer, geografisk placering, samt hvilke sider du klikker på (interesser). I det omfang du selv giver eksplicit samtykke hertil, og selv indtaster informationerne, behandles desuden: Navn, telefonnummer, e-mail, adresse og betalingsoplysninger samt evt. firmanavn/institution, EAN-nummer og leveringsoplysninger. Det vil typisk være i forbindelse med oprettelse af login, tilmelding til nyhedsbrev, eller ved køb af varer.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger afgivet til www.bluemountain.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger ifm. salg via www.bluemountain.dk.

På bluemountain.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionaliteter, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Websitet anvender “cookies”, der er en tekstfil, som gemmes på din computer, mobil eller tilsvarende med det formål at genkende den, huske indstillinger, udføre statistik og målrette serviceydelser. Cookies kan ikke indeholde en skadelig kode, som f.eks. en virus.

Det er muligt at slette eller blokere for cookies.

Hvis du sletter eller blokerer cookies, vil informationen kunne blive mindre relevant for dig og optræde hyppigere. Du kan desuden risikere at websitet ikke fungerer optimalt, samt at der er indhold, du ikke kan få adgang til.

Logstatistik bruges på www.bluemountain.dk og betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende et website har haft, hvor de kommer fra, på hvilken del af websitet dette forlades mm. Statistikken anvendes med det formål at optimere websitet og dets funktioner.

Ja, det kan du tro!

Vi har truffet tekniske og organisatoriske foranstaltninger mod, at dine oplysninger hændeligt eller ulovligt bliver slettet, offentliggjort, fortabt, forringet eller kommer til uvedkommendes kendskab, misbruges eller i øvrigt behandles i strid med lovgivningen.

Oplysningerne bruges til at identificere dig som bruger og vise dig den information, som med størst sandsynlighed vil være relevant for dig, samt at kunne levere de services, du har efterspurgt. Herudover anvender vi oplysningerne til at optimere vores services og indhold.

Oplysningerne opbevares i det tidsrum, der er tilladt i henhold til lovgivningen, og vi sletter dem, når de ikke længere er nødvendige.

Perioden afhænger af karakteren af oplysningen og baggrunden for opbevaring. Det er derfor ikke muligt at angive en generel tidsramme for, hvornår informationer slettes, men som udgangspunkt opbevarer vi ikke oplysninger i mere end 5 år.

Videregivelse af personoplysninger som navn og e-mail m.v. vil kun ske, hvis du giver samtykke til det. Vi anvender kun databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Du har ret til at få oplyst, hvilke personoplysninger, vi behandler om dig. Du kan desuden til enhver tid gøre indsigelse mod, at oplysninger anvendes. Du kan også tilbagekalde dit samtykke til, at der bliver behandlet oplysninger om dig. Hvis de oplysninger, der behandles om dig, er forkerte har du ret til at de bliver rettet eller slettet.

Henvendelse herom kan ske til Administrende direktør Rikke Rietveld via e-mail info@blue-mountain.dk.

Hvis du vil klage over vores behandling af dine personoplysninger, har du også mulighed for at tage kontakt til Datatilsynet.

Udgiver
Blue Mountain
CVR. nr. 34287716
Skovvej 27
6830 Nr. Nebel.

Som registreret hos Blue Mountain, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Blue Mountain via e-mail: info@blue-mountain.dk.

Ja, en klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.

Du kan også klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus.

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores e-mail adresse: info@blue-mountain.dk

Eller send os en mail...